PR-cikk elhelyezés blogban

2025. jún 19. | | írta: cikk-oldal>
PR-cikk elhelyezés blogban

pr-cikk-marketing.jpg

Valamely PR cikk elhelyezése online térben azt jelenti, hogy egy vállalat, szervezet vagy magánszemély által írt tartalmat, melyet PR (public relations) céllal publikálnak, elhelyeznek egy másik weboldalon, hogy növeljék a láthatóságukat és elérjék a célközönségüket. Ez lehet egy sajtóközlemény, egy interjú, egy esemény beszámolója, vagy bármilyen más, a vállalatot bemutató, érdekes, informatív vagy szórakoztató tartalom. 

Cél a pozitív visszhang keltése, a márkaismertség növelése, és végső soron a látogatók weboldalra terelése vagy a termékek/szolgáltatások iránti érdeklődés felkeltése.

Keresőmarketing szempontjából a cikktartalom voltaképp a beágyazott link relevanciáját erősíti. Maga a hivatkozás pedig a céloldal Google-előresorolását célozza.

PR cikk elhelyezésének főbb lépései:

1. Tartalomkészítés:


Először is, kiváló minőségű, a célközönség számára releváns PR cikket kell írni, ami vonzó és informatív a célközönség számára.

2. Célközönség meghatározása:

Fontos tudni, hogy kiket szeretnénk elérni a PR cikkel, és ennek megfelelően kell kiválasztani a megjelenési helyeket. Egy technológiai termékkel foglalkozó cég valószínűleg más weboldalakat választ, mint egy divatmárka.

3. Megjelenési hely kiválasztása:

Többféle platformon helyezhető el PR cikk, például szakmai blogokon, hírportálokon, iparági kiadványokban vagy más kapcsolódó weboldalakon. A választás a célközönségtől és a cikk tartalmától függ.

És persze attól is, mennyire hatékony, milyen linkerővel bír az adott oldal. PR-cikk elhelyezésre érdemes magas MOZ DA értékű webhelyet választani.

4. Kapcsolatfelvétel:

A kiválasztott weboldalak szerkesztőivel, kiadóival kell felvenni a kapcsolatot és egyeztetni a cikk megjelenésének feltételeit (díj, megjelenési időpont, stb.).

5. Cikk elhelyezése és nyomon követése:

Cikkünk cikk megjelenése után fontos nyomon követni a teljesítményét (látogatottság, visszhang), hogy lássuk, milyen hatékonyan érte el a célközönséget.

Fontos szempontok:

A PR cikk tartalma legyen hiteles és értékes

  • Szövegének illeszkednie kell a weboldal témájához. A megjelenési helyeket érdemes gondosan megválasztani.
  • A publikált webtartalom  elhelyezése optimalizálva legyen a keresőmotorok számára (SEO).

Egy cikkmarketing kampány növelheti a márka ismertségét, javíthatja a hírnevét és hozzájárulhat a weboldal látogatottságának növekedéséhez, továbbá javíthatja Google-helyezéseit.

Szólj hozzá